۱۳۸۸ مرداد ۸, پنجشنبه


پیام شاهزاده رضا پهلوی


در مورد


شرایط مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف



۷ امرداد ماه ۱۳۸۸



هم میهنان عزیزم

بنظر می رسد گروهی از مسئولین عراقی با پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی،عملیاتی را برعلیه اردوگاه اشرف انجام داده اند که در این برخورد بین نیروهای عراقی و ساکنین اردوگاه، تعدادی از ایرانیان کشته و بسیاری نیز زخمی شده اند.

در این موقعیت ما باید به مسئولین عراقی یادآور شویم که هیچ انسانی را نمی توان به خاطر عقاید سیاسی و تعلقات مذهبی اش از حق انسانی و حمایت قانونی محروم کرد . مهم تر از همه، هیچ پناهنده ای را نمی توان به کشور اصلی اش مسترد کرد اگر استردادش، وی را معرض شکنجه، رفتار بی رحمانه، و مجازات های غیرقانونی و غیرانسانی قرا ر دهد و یا سرنوشتش را دادگاه هایی تعیین کنند که تابع مقررات بین المللی ناظر بر حقوق بشر و آئین دادرسی کیفری پذیرفته شده در جامعۀ بین المللی نباشند.
هم میهنانم،
با توجه به کارنامۀ سیاه سی سالۀ رژیم جمهوری اسلامی در نقض و تجاوز مستمر به حقوق بشر، و به ویژه با توجه به رفتار وحشیانه و هولناک آن نسبت به شهروندان بی گنا ه ایرا ن د ر رویدادهای اخیر ، تردید نمی توان کرد که سرنوشت مجاهدین بازگردانده شده به ایران نیز کم از سرنوشت دیگر مخالفان رژیم نخواهد بود.
با توجه به این واقعیات و چنین ملاحظات است که انتظار دارم که دولت عراق اجازه ندهد اعضای مجاهدین ساکن اردوگاه اشرف ناخواسته به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شوند.
رضا پهلوی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سپاس از میهن دوستی، درایت، هوشمندی و صمیمیت شاهزاده رضا پهلوی


بیانیۀ شاهزاده رضا پهلوی دردفاع از حقوق انسانی هم میهنان بیدفاع ما در شهر اشرف که از روز سه شنبه،ششم مردادماه،مورد یورش وحشیانه ی مزدوران عراقی تحت امر خامنه ای جنایتکار قرار گرفته اند،یکبار دیگر ژرفای میهن دوستی،درایت ،هوشمندی و صمیمیت شاهزادۀ گرامی را به نمایش گذاشته و نشان از احساس مسئولیت عمیق و تعهد بی شائبۀ ایشان در دفاع از حقوق همۀ ایرانیان دارد.

کیانوش رشیدی
علی اکبر رشیدی

هشتم مردادماه ۱۳۸۸
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

هیچ نظری موجود نیست: